Selasa, 1 April 2014

Tahukah Anda, Supplement SHAKLEE TIADA Silica Gel??

Just nak share dgn anda mengenai Kelebihan vitamin SHAKLEE berbanding dgn vitamin2 jenama lain yg boleh didapati di farmasi..Yes.. Vitamin Shaklee tiada silika gel yang biasanya diletakkan didalam botol2 vitamin lain.

Bagi vitamin/supplement, fungsi silica gel adalah bagi mengelakkan pil tersebut dari dirosakkan oleh wap air yang mungkin terperangkap di dalam botol. Silica gel adalah sejenis ‘desiccant’ iaitu ia berfungsi untuk*"menyerap lembapan"*. Sebab itulah ia berada dalam kotak2 kasut kulit bagi"*mengelakkan pertumbuhan kulat*". Dalam kotak barang elektrik, silica gel diletakkan juga untuk menghalang lembapan merosakkan alatan tersebut.

Silica gel yg biasanya diletakkn dlm botol2 vitamin sintetik..dan juga dlm kotak2 kasut,kotak beg (ruang y tertutup)

Jom baca petikan artikel dibawah ini:

"Seorang rakan bertanya, "Kenapa Shaklee? Kan ada banyak jenis vitamin di farmasi? Pilih sajalah kat situ lebih senang" .Ya, pil vitamin memang mudah didapati, di store2 farmasi malah supermarket juga ada menjual vitamin."

saya jual shaklee, pengedar shaklee kuantan,
"Masalahnya, bagus ke? Vitamin ni tak sama macam buah. Buah, di mana2 pun sama, kecuali mungkin dari segi rasanya. Buah strawberi di negara kita mungkin lebih masam dari strawberi di England, tapi kedua2nya masih buah yang sama dihasilkan dari pokok strawberi.""

""Tapi vitamin2 ni dihasilkan di kilang2 berbeza, dengan bahan2 berbeza.""Sesetengah vitamin yang dihasilkan secara sintetik, hanya mengandungi sedikit saja elemen vitamin, sebaliknya banyak kepada 'seakan vitamin'.

Vitamin tiruan ini adakalanya bertindak secara agresif dengan tubuh. Ada yang 'menutup' kebolehan tubuh untuk menjalankan proses2 secara semulajadi, sebaliknya memerlukan bantuan dari vitamin2 ini, barulah boleh bekerja. *Ada yang mendatangkan pelbagai reaksi seperti alahan, tekanan dalam otak dan sebagainya.

Jadi kita mesti berhati2 dalam memilih vitamin, bukan main pukul rata saja."

"Apa keistimewaan Shaklee? Shaklee dihasilkan dari bahan2 semulajadi, yang menjadikan ia sebagai vitamin natural yang tidak memberi kesan songsang pada tubuh. Satu perbezaan yang paling senang dilihat ialah ketiadaan bijian silika di dalam peket Shaklee, berbanding vitamin lain yang mengandungi silika untuk menyerap lembapan. Kenapakah? Kerana bila vitamin2 ini bertindakbalas dengan wap air (lembapan), ia akan berubah menjadi substance yang lain.

*Buktinya, cuba letakkan sebiji pil vitamin yang anda beli farmasi dan sebiji vitamin Shaklee di atas meja selama beberapa hari. Kemudian perhatikan perubahan kedua2 vitamin itu. Vitamin Shaklee masih mengekalkan keadaan asal (kecuali B-complex akan berbau sedikit tengik jika dibiarkan dalam suhu sederhana) sedangkan vitamin yang satu lagi akan bertukar hitam! *Anda boleh cuba kalau tak percaya.""

*Anda juga boleh mengambil Vita Lea, hancurkan dan letakkan dalam mangkuk berisi air dan seikat sayur yang sudah hampir layu. Buat benda yang sama pada multivitamin dari farmasi. Anda akan dapat lihat sayur dalam larutan Vita Lea akan bertambah segar sedangkan sayur dalam bekas satu lagi bertambah layu.


Apa yang tidak boleh ada dalam produk yang baik?

* pewarna- artificial colours, mengapa perlu ada pewarna? Apa yang cuba disembunyikan melalui pewarna?
* perasa – artificial flavors, ianya menjimatkan kos penghasilan vitamin berbanding dengan perasa asli.
* pemanis sintetik-mengapa perlu pemanis sedangkan kita tahu ianya tidak baik untuk kesihatan sedangkan kita mengamalkan makanan kesihatan untuk mengoptimumkan kesihatan?
* vitamin E -alpha penting untuk kita belajar mengapa ada sesetengah vitamin E yang kita amalkan tidak beri kesan yang betul pada kulit dan tubuh kita. Ini kerana “I” atau “dl” adalah vitamin sintetik manakala “d” adalah asli. Asalan pengeluar menggunakan sintetik kerana ianya lebih murah dan menjimatkan kos.
* silika gel-Sebenarnya silika gel adalah antara bahan yang tidak sepatutnya ada dalam makanan tambahan vitamin khususnya. Ini kerana apabila adanya kehadiran silika gel, vitamin itu adalah dalam golongan sintetik dan tidak asli.Jika anda berkemampuan untuk menggunakan sesuatu yang lebih baik, why not get a better one? Shaklee adalah asli, tanpa pewarna tambahan, pengawet, perasa dan tanpa silika gel. Pilihan di tangan kita…Ramai yang telah mencuba dan sangat berpuashati. Anda bagaimana?Shaklee tidak mempunyai silica gel dalam mana2 produknya, kecuali produk untuk kanak2 kerana sekiranya kanak2 mengambil sendiri vitamin mereka, dikhuatiri mereka mengambilnya dengan tangan basah, jadi tak eloklah untuk pil vitamin tu (ini basah lencun bukan moist). Tapi silica gel dalam Chewable Vitamin C dan VitaLea for Children ni memang unik. ia tak sama macam silica gel yang biasa datang dalam botol supplement lain.Jadi berhati-hatilah apabila anda membeli vitamin yang datang bersama silica gel..

Jika berminat anda bolehlah hubungi :
Call / SMS / Whatsapp : 012-963 0301 Wan Fazilah
Add: www.facebook.com/wan.f.mamat
PM  :  https://www.facebook.com/messages/wan.f.mamat
Like FB Fanpage:  SihatCergasCantikCeria
Email: arzils7678@gmail.com


COD Area:-
✔ Bandar Kuantan
✔ Beserah
✔ Sg. Karang
✔ Balok
✔ Indera Mahkota



*Stok Sentiasa TERSEDIA untuk semua jenis supplement.

✪✪Dijamin HALAL/Mendapat Kelulusan KKM/Tiada KESAN Sampingan/TerBUKTI Berkesan InsyaALLAH✪✪



Terima Kasih

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sihat.Cergas.Cantik.Ceria © | Template Designed By Blog Bingkisan Hati